اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
دسته بندی ها
دسته‌ها

صحنه‌هایی از یک ازدواج/ قسمت اول

 

 

صحنه‌هایی از یک ازدواج یک مینی‌سریال محصول شبکه HBO  است.

هشدار: در این مطلب خطر لو رفتن داستان سریال وجود دارد.

 

صحنه‌ی آغازین میرا را نشان می‌دهد که در حال آماده‌شدن برای شروع فیلم‌برداری است، در ادامه و با شروع فیلم‌برداری تزلزلی در نگاهش بعد از چک کردن گوشی موبایلش به ما نوید می‌دهد که خبرهای بدی درراه است قدم‌های سست اورا به سمت یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ برای پایان‌نامه‌ی دکتری یک زن جوان که در خانه‌ی خودشان ترتیب داده شده‌است میبینیم.

 

میرا از پله‌ها پایین می‌رود و وقتی کنار شوهرش جاناتان قرار می‌گیرد از ارتباط چشمی با آن فرد پرهیز می‌کند، شروع مکالمه، صحبت‌های میرا و حالات او کاملا گویای معذب بودن اوست. برعکس او جاناتان راحت نشسته‌است و از بخشیدن هر اطلاعاتی که به آن شخص کمک کند دریغ نمیکند.

تا اینجا دستگیرمان می‌شود که با یک خانواده‌ی مدرن سر و کار داریم که خیلی عادی موضوع برعکس بودن کلیشه‌های جنسیتی و نقششان به عنوان زن و مرد را مطرح می‌کنند و نیازی به توجیه چیزی ندارند، البته بیشتر از سمت جاناتان اینطور است و میرا راحتتر است که اجازه دهد جاناتان از جانب او سخن بگوید. در رابطه‌ی آنها زن  نقش تامین‌کننده را دارد و مرد بیشتر اوقات خود را با دخترشان ایوا سپری می‌کند.

اصراری ندارند که در دسته‌بندی ازدواج موفق تک پارتنری از سمت مصاحبه‌کننده‌ی جوان قرار بگیرند و تعریف‌های خودشان را از ازدواج به او ارائه می‌دهند.

صحنه‌ی بعدی میز شام با حضور زوجی از دوستانشان است که مهامان آنها هستند و همه باهم در حال تمسخر جلسه‌ای که زوج اصلی پشت سرگذاشتند هستند.

زوج میهمان در این میان از اختلافشان که در این چندروز پیش آمده صحبت می‌کنند و میرا و جاناتان در نقش تماشاشچی از دخالت در بحث آنها پا پس میکشند.

این زوج با هم توافق کرده‌اند که ازدواجشان براساس رابطه باز ( open relationship)  باشد.

و به نظر می‌رسد در مقایسه با زوج اصلی داستان زندگی این دو آشفته است و دچار چالش‌هایی شده‌است که ممکن نیست برای زوج میزبان رخ دهد.

 

اما بعد از رفتن مهمانها میرا با خبری جریان ارام اما آبستن تزلزل داستان را  برهم می‌ریزد، او خبر از بارداری‌اش می‌دهد و عنوان می‌کند که نمیداند در این رابطه چه تصمیمی بگیرد. میرا از اینکه باز درگیر مشکلات بچه‌داری شود میترسد.

نکته‌ی قال توجه صحبتحایی‌ست که بین این دو شکل می‌گیردو هر دو شنونده‌ی خوبی هستند و هردو اجازه‌ی صحبت به طرف مقابلشان هستندو احساسات یک‌دیگر رت در‌نظر می‌گیرند و از بیان احساس خودشان ترسی ندارند.

این گفتگو که سر موضوع نگه‌داشتن یا سقط کردن بچه است در مقاطع مختلف با نتایج متفاوتی روبروست و درنهایت تصمیم به نگهداشتن بچه می‌گیرند. اما در صحنه‌ی بعدی میرا را می‌بینیم که روی تخت معایته تشسته و در حین اینکه منتظر جاناتان است، به دستورالعمل‌های پزشکش برای مصرف قرص‌های سقط جنین گوش میدهد.

جاناتان آشفته اما با ظاهر محافظه‌کار همیشگب از راه می‌رسد، میرا با خوردن قرص پروسه‌ی سقط را آغاز میکند و در  پایان درحالیکه از حال روحی افتضاحش بعد از خوردن قرص به جاناتان خبر می‌دهد از او می‌خواهد که او را تنها بگذارد و در تنهایی به سوگ از دست رفته‌اش میگرید.

4 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط